dimecres, 27 d’agost del 2014

Gramsci y las "cosas de intelectuales"

Fa uns dies una jove periodista de Juventud Rebelde, Mayra García Cardentey, va escriure un article de opinió sobre la visió que alguns, autoanomenats intel.lectuals, tenen sobre aquelles persones que es guanyen la vida amb un treball manual, aquells que componen la classe obrera clàssica. Aquest article, amb el títol Gramsci i las "cosas de intelectuales, ha suscitat una certa polèmica. Fins i tot la direcció de Juventud Rebelde ha intervingut amb un editorial sobre el tema. Publiquem l'escrit de la jove periodista cubana i l'editorial de J.R.

Gramsci y las cosas de intelectuales

"Personas como mi primo son subvaloradas por algunos aliados en subgrupos, que lejos de fundar, como la verdadera intelectualidad, deslindan pequeños feudos de falsa cultura, de aparentes particularidades y con ínfulas de superioridad, que niegan lo multiplicador, lo que indique «plebe y masa», como si no hubieran sido los plebeyos los que tomaron La Bastilla.
(... ) Pero mi primo que nunca ha leído a Gramsci, no debe saber que él sí es, al igual que muchos otros, intelectual; no de artificiales posturas, sino del tipo obrero, como diría el teórico europeo: uno moderno, involucrado en la tarea práctica de construir la sociedad, desde su trinchera que no por modesta, deja de ser menos importante."

I aquí l'enllaç amb l'editorial de Juventud Rebelde

Con la cultura com escudo y espada

Ja Silvio Rodríguez es va referir a aquest tema en una vella cançó. Es tracta de "Canción en harapos", que deixem per il·lustrar el tema.



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada